lördag 9 oktober 2010

Vad är väl en bal på slottet...

Idag skulle hönsamamman åka till stora staden. Hon gjorde i ordning sig o allt var packat o klart även om hon reste med rätt lätt bagage. Hon skulle ju bara vara borta över natten. Men så hände det nåt. Tuppen kände sig dålig - förkyld sa han. Eftersom jag inte har en aning om hur det känns för en karl som är förkyld, jag har ju bara fött barn (utan bedövning vill jag betona) så bestämde jag att han skulle ta en alvdon, härda ut o så skulle jag åka hem på kvällen istället för morgonen.

Men jag kom bara till Mora, sen vände jag. Funkade ju liksom inte. Även om förlossningssmärtor är rätt övergående och lätt förglömbara, så vill jag ändå minnas att det var rätt jobbigt. Så jag köpte en stor påse choklad till tröst och tvingades inse att den här askungen skulle inte gå på någon bal på slottet ikväll.

För lite så känns det. Vad är väl en kväll i stockholm? Kan vara alldeles urtrist o tråkig och.. och.. och alldeles underbar...

Men eftersom hönorna är iväg med mormor på konsert o miniägget sover sen länge fick ju jag o min man en myskväll för oss själva. Kvalitetstid som vi spenderade googlandes toaletter... Ja, ni läste rätt. Dessutom är han ju dödssjuk i någon snorbakterie, så ett visst avstånd ser jag till att hålla. Vill heller inte bli smittad så jag ligger sjuk om 2 veckor då jag SKA åka till Stockholm, då jag SKA gå på Ikea, då jag SKA höra mig själv tänka o inte behöva ha kläderna fulla i barnmatsgegg.

Önska mig lycka till

Inga kommentarer: