söndag 10 oktober 2010

Ok jag erkänner


Ok, jag erkänner att det kanske inte är sensommar längre. Även om jag gillar höstens klara luft och dess djupa färger, så tar det emot att erkänna att det är höst. För det betyder att det snart är vinter och jag avskyr verkligen kylan, vinterkläderna o den aldrig tinande snön.

Och det är synd att vattnets riktigt djupblå färg inte syns på kort. Och det är synd att ni inte kan se hur det ser ut att brinna på andra sidan sjön på grund av alla gula och röda träd där borta. Och det är synd att det inte går att fånga hur häftigt det är att stå mitt i ett regn av löv efter att en vindpust fört med sig hälften av alla hängbjörkens löv i ett enda svep, och som nu singlar ner över en. Men ok, nu är det nog höst.


2 kommentarer:

Cin sa...

Förstår vad du menar... sitter just nu och ser hur solen börjar värma topparna på träden....

Haakon sa...

härliga bilder