torsdag 21 oktober 2010

Jobbigt när verkligheten liksom hinner ikapp en

Det var även ett par jeans med i byxhögen. Jeans beställs ju i tum och där är jag helt lost. Tyvärr stod heller inte tum med i deras omvandlingstabell så jag fick chansa.

När jag packade upp dem grät jag... Vad skulle jag nu ha på mig i helgen när jag skulle till Stockholm o allt? Byxorna såg ut att passa en mindre ladugårdsdörr. Nog för att jag är lite större i verkligheten än vad jag själv ser mig som men detta var som att hålla upp något ur filmen "min stora kärlek".


Men prova måste man ju. Och provade gjorde jag. Sen grät jag lite till. Dom passade rätt ok trots allt.

Imorgon ska jag skruva ihop träningsmaskinen och hänga upp sandsäcken.
Och sluta äta choklad.
Imorgon eller på måndag...

3 kommentarer:

Cin sa...

Jag känner så väl igen mig.. men kan ändå inte låta bli att skratta när jag läser det du skriver.
Du är underbar - fast med byxor ;-)

hönsmamman sa...

ja för såvida underbar utan byxor är jag inte.... =)

Cin sa...

Jo, utan byxor är du underbar... bar under ;-)