tisdag 26 oktober 2010

Välj glädje för fan

Jag vet ju att det är en stor irritationskälla så ibland undrar jag varför jag har bil. Eller varför alla andra har bil när dom inte kan hantera den. Den äckligt positiva människan i mig som tror att det finns nåt gott i allt och alla är som bortblåst när det kommer till korkade bilförare.

Utanför vårdcentralen finns 20 p-platser, idag stod där 13 bilar. Alla parkerade på sådant sätt att man preciiiiiis inte fick plats. Fan folk parkerar som krattor. Försök hitta något positivt i det liksom.

Dessamma gäller fartkameror om jag nu ska dra den oxå. Varför är folk så rädda för fartkameror. Om det är 70 så får man faktiskt åka 70. Man måste inte automatiskt tvärbromsa ner till 60 om man kör 70. Det är om man kör för fort den plåtar. Den borde fan knäppa slöförare oxå bara för att...

Och för att inte tala om folk utan något som helst sinne för avståndsbedömning, hastighet och trafikregler.
Fan jag är bara irriterad idag känner jag.

Inga kommentarer: