torsdag 21 oktober 2010

A lose - lose situation. Kanske lite win oxå i slutändan

Vad som är ännu värre med kylan, det är att jag inte äger ett enda par byxor förutom dom slitna mjukisbrallorna med begynnande hål både här o där. Tog tag i saken för ett par dar sen o beställde lite byxor. Det var rea för så spännande känns det trots allt inte att slänga ut massa pengar på byxor när man förhoppningsvis inte kommer kunna ha dem så fasligt länge. Det svåra med att beställa på nätet är storlekar tycker jag. Jag vet aldrig vad jag ska beställa för storlek och jag tycker inte deras tabeller stämmer.

Men eftersom jag vill överleva vintern och garderoben består av kjolar så beställde jag realistiskt och inte efter vad jag tror jag borde kunna ha för storlek. Problemet med mig är att jag ser mig liksom inte som stor, vilket jag faktiskt är. Jag ser mig inte som stor på riktigt. Men det var som sagt rea o jag hittade ett par byxor jag verkligen fastnade för - dock fanns bara storlek "det-där-hade-du-innan-alla-ungar-så-det-kan-du-glömma" kvar. Men vad fan, i bästa fall kommer jag i dom om nåt halvår eller två (eller 3, 4).

Men om jag nu kommer i brallerna om nåt halvår kommer det betyda att alla andra byxor är förstora o bortslösade, men det kan det kanske vara värt.

Nu väntar jag bara på att barnen ska somna så jag får prova ifred

Inga kommentarer: