tisdag 27 januari 2009

5 år till godo

Min farmor ringde idag. Min farmor stickar mycket. Ber man henne sticka ett par vantar ringer hon nästa dag o talar om att dom är klara. Hon har nog stickat hela sitt liv. O jag är JÄTTETACKSAM för alla vantar, sockor, mössor o tröjor hon har stickat genom åren. Idag ringde hon o frågade iaf om barnen ville ha varsin tröja för hon hade sett ett sånt fint mönster i Allers.

-Vet du vilket jag menar, säger hon som om det vore självklart att jag lusläste Allers.
-Nej, så gammal är jag inte att jag har Allers, sa jag o skrattade.
-Men oj, säger hon. Allers har jag haft i säkert 50 år. Behöver man inte vara gammal för att ha.

Efter en snabb överslagsräkning kommer jag fram till att även om jag drar ifrån 50 år från henne så är jag fortfarande inte lika gammal som hon i så fall skulle varit när hon började läsa Allers *haha* så jag upprepar skrattande att så gammal är jag inte än....

Men hon fick jättegärna sticka, det blir varmt välkommet.

Inga kommentarer: