onsdag 28 januari 2009

Jag kanske är hård o hjärtlös

Det ÄR tragiskt att en kvinna blivit överkörd av tåget. Det ÄR det. Men hon hade inget på spåret att göra. Om hon hade valt att gå där man SKA gå hade detta inte hänt. Att hon väljer att gena över spåret där bara personalen får vistas är det hennes val. Att tåget i 120 km/h inte kan stanna är en självklarhet. Är jag jättehård o hjärtlös om jag tycker att hon faktiskt får skylla sig lite själv? Även om jag tycker det är hemskt ledsamt att man blir överkörd av tåget.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Nej, du är då inte hjärtlös. Bara ärlig. Jag gillar ärliga människor.

Anonym sa...

Hej Madde. Vad bra att jag inte verkar ha ett hjärta av sten. Jag tycker det är tråkigt att hon blev överkörd o jag är ledsen för hennes eventuella familjs skull. MEN hon hade inget på spåret att göra, det var inte ok för vanligt folk att passera där - punkt.

Anonym sa...

O välkommen föresten *S*

Anonym sa...

Hon FÅR faktikst skylla sig själv... så de så

Anonym sa...

Till råga på allt så tittade hon inte upp, hon var väl upptagen med att prata i mobilen om jag inte missminner mig!

Anonym sa...

Ja, hon var dessutom upptagen i telefon. Usch, tänk på personen i andra änden av luren =(