söndag 11 januari 2009

Franska? Tyska? Portugisiska?

Idag så tittade storhönan allvarligt på mig o sa: Mamma, när bebisen kommer ut, då pratar den inte svenska va?

Nä, sa jag det gör den nog inte, inte så vi förstår iaf.

Pratar den franska?

Nä, den pratar nog bäbiska tror jag, sa jag.

Hon frågar jämt nu vad folk pratar för språk. Oftast är det ju engelska. Dora pratar engelska o många program på TV e på engelska men hon brukar fråga mig vad saker o ting heter på franska. Jag som inte ens läst franska på högstadiet har aldrig en blekaste aning tyvärr. Annars kanske hon hade blivit språkbegåvad...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan franska!!! *viftar med handen*
- Baguette betyder... hum?
XD

hönsmamman sa...

Då kommer jag med en lista på ord veckovis som du kan översätta då =)

Anonym sa...

OHJA! Då kan jag få utlopp för min fantasi som inte när några gränser XD

Anonym sa...

..... annars har hon ju en moster som läser franska och kan sättas på prov!

hundra23hundar sa...

Jag kan franska, ja lärde henne räkna till 10 ju... :P

Anonym sa...

Perfekt med så många grodätarkandidater.... Skickar en lista på ord jag vill ha förklarade sen *S*