tisdag 20 januari 2009

Blond moment (för vilken i ordningen vete fan)

Idag började vi tidigt i skolan. Så tidigt att jag fick lov att ställa klockan då ungarna sover så gott i sina nya sängar. Hade lite bråttom men svänger in för att tanka. Stänger av bilen, kollar att jag har kortet med mig o öppnar tanklocket. Men kommer inte ur bilen. Har ett stort äpple i fickan på jackan som tar i ratten o låser fast mig, så jag tvingar ner äpplet under ratten då jag inte kan ta ut det ur fickan då jag sitter ner. Kommer ändå inte ut. Fan, så stor är inte magen än att den borde ta i. Vet att jag i slutet med andra ungarna hade lite svårt med i o ur bilen för magen tog i ratten. Kan det varra plånboken i andra fickan? Sen ser jag felet. Jag vet att jag varit slarvig i min ungdom med att spänna fast mig, men jag har aldrig någonsin förut glömt att spänna loss mig när jag ska ur bilen =)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Någon gång ska vara den första....

Popprinsessan sa...

Ha ha ha!
Själv brukar jag ibland glömma att jag satt fast hands free-sladden i bältet och när jag då går ur bilen så hakar jag liksom fast i sladden... Blir lika trött på mig själv varje gång.

Jag skaffade mig en PT sa...

Ha ha ha! Better safe than sorry...

helene sa...

Hej! Jag snubblade in här via Aff, och efter att ha läst tillbaka ett tag, är jag rätt säker på att jag kommer tillbaka. :)
Blond moments - ja, det är väl tur att man kan skratta åt dem i efterhand i alla fall...

Anonym sa...

Hej helelen. Kul att du tittat in. Man känner sig ju rätt dum när såna saker händer o e tacksam ju färre som bevittnar spektaklet men det e kul i efterhand..