tisdag 27 januari 2009

Sockerberoendet borta

Idag har jag gjort en glukosbelastning. Sånt är ju himla skoj. För det första får man inte äta alls från midnatt. Man får inte ens dricka vatten på morgonen. Förstå att vara gravdi o skithungrig o så inte ens få dricka vatten.

Sen ska man dricka nåt som smakar som 87 upplösta sockerbitar i vatten. Om inte så är det ett säkert sätt att döda sötsuget. Borde införas på sockerberoendeavgiftsklinikerna. Man får inte skölja ner med vatten, inte ens dricka en klunk efteråt för att hindra att skiten kommer upp igen. O helst ska man svepa allt på under 10 minuter.

Sen ska man sitta o vänta i 2 timmar för o ta ett litet pick i fingret. Jag frågade om det var ok att komma tillbaka. Tänkte jag kunde utträtta några ärenden, gå till frissan kanske, allt för o få tiden o gå. Men jag fick knappt röra mig. Skulle sitta så stilla som möjligt o göra så lite som möjligt. Ett under att jag fick tillåtelse att läsa =(
Så efter 2 timmar stilla i ett väntrum på vårdcentralen har jag mer än överskottsenergi, med tanke på att jag har 87 sockerbitar i kroppen som måste få utlopp.

Inga kommentarer: