fredag 23 januari 2009

Gillar verkligen vår dagsipersonal.

I onsdags när jag hämtade dom små kycklingarna på dagis så var lillhöna sönderriven på ena kinden. Ett barn som vi inte ska nämna namnet på hade rivit henne o jag var inte särskilt förvånad. Det är ett barn som tycker väldigt mycket om min tjej. Hon vet inte bara hur hon ska visa det.

Min man däremot sa något roligt hemma senare som jag vidarebefordrade idag.

När dom fick höra att han inte köpt XXX-förklaringen utan trodde att dom tuktat henne i Jesu namn för att hon inte är döpt så skrattade dom. Sa att dom borde kanske föra in det i ansöknigsformuläret. En liten ruta där man fick kryssa i om barnet var döpt eller inte. Som ett sorts intagningsprov.

(för er nya som kanske missat det går våra ungar på ett daghem med kristen profil)

Inga kommentarer: