tisdag 6 januari 2009

Apropå otrohet

Läste på expressen en artikel om otrohet.
9 tecken på att han bedrar dig.
Punkt nummer 1

1: Ni har mindre sex!
Förmågan att ha sex är begränsad, så om din partner inte vill längre finns risken att han/hon har det på annat håll...

Det skulle ju förstås kunna bero på dom 2 små gullungarna som med sina tindrande ögon snikar sig in i sängen varje natt / alternativt tvingar mamman att sova inne i deras rum om hon överhuvudtaget vill ha någon som helst sammanhängande sömn.

Kan bero på 2 små barn som vaknar så fort dom känner tomheten efter den vuxne kropp som alldeles nyss låg bredvid dem.

Eller så kan det bero på demonkatten vi har, som väcker dom stackars barnen om dom mot all förmodan lyckats sova vidare trots att mamman smygit ner efter nattningen för att leka lite vuxen. O med att leka vuxen menar jag inte att ha sex, utan mer att dricka en kopp te medans det är varmt, sitta 5 minuter ifred på internet (eller sitta överhuvudtaget). I värsta fall menar jag att ta reda på middagsdisken så jag slipper se skiten imorgon bitti. Eller plocka ur tvättmaskinen jag glömde tömma tidigare under dagen, för jag inser att den inte överlever till dagen efter. Och om jag hinner allt det o de rara små barnen inte hunnit vakna så kanske kanske det blir tid över för en snabbis. På nåt sätt har vi ju lyckats få till en 3:e unge hur det nu gick till *S*

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hjärtat, du kanske ska försöka delegera ut lite hushållssysslor till din käre make innan du helt sliter ut dig!

Jag skaffade mig en PT sa...

Hinner ni få till en fjärde då? ;-)

Anonym sa...

Svärmor: Jo, det skulle man ju, vi delar ju lite men då har ju inte han heller tid.... *S*

Kommandomamman: En 4e blir nog extremt svårt tack o lov...

Jenny sa...

Hahaha!!!Roligt!!!Som om man ville ligga nu för tiden. Vill man inte ligga med den man är gift med, varför skulle man då ligga med någon annan?Herregud!De måste ha gjort undersökningen på ogifta.

Anonym sa...

Haha, ja dom har nog gjort den på ogifta barnlösa singlar *S*