torsdag 15 januari 2009

Gruffalor

Just det, jag lovade att berätta om Gruffaloren oxå. Storhönan namnger ju just nu sina saker till dom mest konstiga saker. När jag frågade vad hon tyckte att bebisen skulle heta gav hon Pallo o disso som förslag. Hennes födelsedagskanin är döpt till Kalki o älgen Mossja.

När vi var på Dollar Store för ett par veckor sen så ville hon så gärna köpa en läskig boll (o läskig var den för att den såg ut som ett spretande klot o spreten bestod av nåt mittemellan slajm o jag vet inte vad). Jag frågade henne vad det var för nåt o då sa hon att det var en Gruffalor som om det vore självklart. Min man o jag har skrattat åt det o tänkt att ja, självklart är det en gruffalor. Vad annars?

Igår fick vi barnposten i brevlådan o Storhöna bläddrade igenom den. Sen utbrister hon den boken har vi på dagis. Det är Gruffalor... O ta mig tusan om inte boken hette Gruffalon. Så det namnet var inte så påhittat...

(hmm, inser att det VAR mycket roligare just då än vad det låter nu när jag försöker beskriva det, så ni får helt enkelt skratta med som en publik under en sit-com för det var faktiskt kul)

Inga kommentarer: