söndag 25 januari 2009

Söndagsångest någon?

Tänk om snö kunde vara som alkohol. Då hade mitt liv just nu varit enklare. Då skulle jag kunna lova o svära dyrt o heligt så här på en söndagsförmiddag (o verkligen mena det) att jag aldrig någonsin mer i mitt liv ska skotta snö!

Fan vilken pärs. Det är typ 40 cm av den vita skiten just nu o jag känner mig som mannen i den roliga historien. Ni vet den om mannen (antingen nyinflyttad till norrland från skåne eller till sverige från nåt varmt land) som i början av vintern målar upp i dagboken den vackra snön, det härliga lugnet o det stillsamma i snöskottningen som är så fridfullt. Det slutar med att frun lämnar honom o han hamnar på psyket ungefär...

6 kommentarer:

Malin sa...

Jag såg att du kämpade som 17 idag när jag åkte förbi efter klockan 13. Sa det till min dotter att jag tyckte du var så duktigt!

Anonym sa...

Åh, vad det du som halvtutade lite =)
Längst ner var jobbigast, där måste man igenom vallen som kommunen skrapat upp annars blir brevbäraren arg...

Anonym sa...

Vi har också snö i skåne *s*

Kunde inte gubben i huset visa sig att vara en man & skotta lite snö ?*S*

Anonym sa...

Nja, gubben i huset tyckte det var manligt att jobba hela helgen så han hade nog stackarn....

Anonym sa...

Tjo Elin! Daniela här daniels kusin du vet ;)
kollade in din blogg och tycker att du skriver väldigt bra. :)
Skotta snö har ju aldrig varit någon höjdare precis så jag är glad att jag slipper för här har vi bara slask om de nu är så mycket bättre :D

hönsmamman sa...

Hopas din käre syster tycker det e urkul o skotta snö, hon kan få ta över den uppgiften *haha*