fredag 16 januari 2009

Idag bjuder JAG på middag

Ibland funderar jag vad personal i kassor tänker. O det gäller inte bara det här med godis nu. Har från en säker men oidentifierbar källa på systemet hört att dom faktiskt noterar lite vad folk köper ibland. För tillfället iaf. O tänker man efter är det ju självklart. Kommer det in en medelålders man o köper 4 starköl eller en vinare av halvbra sort så passerar han ganska obemärkt tydligen. Dit hör oxå kvinnan som köper en liten låda boxvin. Men kommer det in en nyss fyllda 20-åring o ska betala 4 flak öl o personalen ser ett gäng fnittrande tjejer utanför så måste dom ju börja fundera. Ibland funderar dom även lite snabbt över den 35-åriga mannen som köper ett par cider (gärna smaksatta med hallon eller jordgubb) eller alkoläsk. Tydligen inte så manligt enligt vissa.

Att jobba i kassan på ICA måste ju vara det ultimata för alla med bristande middagsfantasi. Undrar om de får några bra tips.

Aha, dom tänker käka köttfärssås ikväll ser det ut som...

Där hemma blir det nog köttgryta.. Mmmmhmm...

Åh, Kyckling var länge sen...

Men idag lurade jag dom. Idag listade JAG ut vad kassörskan skall ha till middag i helgen. HAHA! För att göra en kort historia lång så jobbar ju min man som sagt på ICA. Han hade sen tidigare ett parkerat kvitto som jag skulle passa på o betala. Själv hade jag bara köpt lite kompletterade saker till tacosen o när kvittot landadde på ganska mycket mer, undrade jag naturligtvis vad han hade köpt ett par dar tidigare som var så dyrt? Här har han problem med middagsfantasin, säger jag, o så har han köpt 14 kg fläskfilé! Då är väl middagen klar då...

Nej men vänta nu tycker vår lilla Malin i kassan. Fläskfilé? Det ska ju HON ha till middag. Av misstag hade hon tryckt in sitt parkerade kvitto istället för min mans o det var en jävla skillnad *S*

2 kommentarer:

Malin sa...

Nänänä...DIN mans kvitto var det! Du får allt behålla honom faktiskt. Jaja, han är en av dom bästa på ica men nä.... Och tack att du kollade kvittot, visserligen hade jag upptäckt det när jag skulle betala mitt men ändå. Din pappa kom sen och frågade om han verkligen vågade gå i min kassa eller om det blev för dyrt..haha!

Anonym sa...

Ja, MIN mans kvitto, vad skrev jag? Jaha, där nere *S* Ska ändra. Nog för att han är ofta på jobbet men jag tror jag behåller honom ändå *S*