onsdag 28 januari 2009

Ordlista tack

Vi har fått in skaplig rutin ändå på hårborstandet hemma. Borstar man inte varje dag så är det tovor man får klippa bort typ. Annars är det bara normala tovor. Ibland tror jag mest hon protesterar för protesterandets skull men jag är så försiktig jag kan förstås. Ibland är det väldigt gnälligt - som imorse. Hon började slänga med huvudet hit o dit o jag ber henne sitta still för jag kan omöjligt göra försiktigt om hon skakar på huvudet.
Då säger hon: men mamma, jag har ju korshår

????????

Kan nån vänlig själ förklara för mig vad ett korshår är *S*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hon kanske menade att det låg kors och tvärs kanske? :P

Anonym sa...

Ja, du e inte så dum du inte *S*
Bra att du flyttar hit o tolkar åt mig...

Malin sa...

Nä...håret far ju som att hon sitter i ett korsdrag :)