lördag 24 januari 2009

Bullmamma

Idag har vi bakat bullar på allmän begäran. Om man nu kan kalla en storhönas stilla undran om vi kan äta bullar nån gång o en gravidkossas sötsugsmonster som allmän begäran? Men nå väl, idag blev det bullar o det finns ingen idé att slösa så mycket tid o energi på en sats så det gjordes dubbel. Hade bokat in korv med bröd som lagom lunch att hinna med mellan plåtarna.

Bullarna skulle gräddas runt en 6-7 minuter men med tusen bollar i luften o 2 små barn runt benen fanns det omöjligt tid till att ställa timer. Jag fick gå på känn. Jag har nu räknat ut att servera varsin korv med bröd samt torka ketchup från en tröja o blanda saft är lagom gräddtid. Att däremot själv trycka i sig en korv, hjälpa ena på toa o byta en bajsblöja på andra tar lite för lång tid.
Att mata katten, pensla nästa plåt samt skicka ett sms var oxå gamska lagom tid, så nu vet ni vad ni kan rätta er efter om ni inte äger en timer...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe vilket härligt sätt du skriver på, jag storgillar.
Ja bullar ja, det borde jag också baka, fast hur ska jag fixa gräddtiden? Jag har inga blöjbarn mera och ketchupen brukar det torka bort själva numera, men kanske väcka en tonåring och stavningshjälpa en 11åring kanske är lagom eller? :-)

Anonym sa...

Ja, man får hitta nåt i sitt liv, kanske att surfa 3 hus på hemnet om man e sån. Eller torka upp ett ägg från golvet samt hälla i sig ett glas mjölk o tugga 2 bullar från första plåten. Nästa paus kan man försöka dricka ännu mera för att få bort brännblåsorna från föregående bullar eftersom dom var på tok för varma att stoppa sig egentligen (men dom luktade ju så gott)