fredag 9 januari 2009

I-landsproblem nr 2

Jag har nyligen upptäckt att min bil (jag kommer börja kalla den vår bil den dagen du tar körkort älskling *wink wink*) ser ut som en tönt. Ena backspegeln är mindre än den andra. Har liksom inte tänkt på det förr. Jag kan förstå att funktionen är den att man har mer nytta av en större spegel på vänstra sidan där alla fartdårar kör om, men lite använder man ju ändå den högra. Särskilt om man som mig ÄR den där fartdåren.

Så nu har jag smygtittat på alla andra bilar o inte så värst många verkar ha osymmetriska backspeglar. Varför har jag det då? För att jag har en relativt ny bil? Ett visst märke? Fruktansvärt fult o fånigt ser det ut i allafall. Nu måste jag få veta hur era backspeglar ser ut. Är dom lika stora eller är dom nördiga? Tell me!

5 kommentarer:

Jag skaffade mig en PT sa...

Nu har vi ingen bil längre men jag kommer inte ihåg att det var olika storlekar på backspeglarna.

Du får byta ut en helt enkelt. Man vill ju inte ha en töntbil liksom... :-D

Anonym sa...

Byt till en fin hederlig Saab :-)
Typ en saab 9-5 aero :-)



P.s. Ta körkort D.s.

skrattar

Anonym sa...

Nä, kan ju inte köra runt i en töntbil. Måste kolla om ja kan byta på nåt vis...

Anonym sa...

saab är ingen tönt bil

Anonym sa...

Nä ja menar inte att saab e en töntbil utan att JAG har en tönt bil. Saab e en gubb-bil så den passar väl dig skönetös *S*