fredag 9 januari 2009

Möglig middag

Jag har lärt mig nåt idag. Förhoppningsvis har jag oxå lärt mina barn något. Vi har lärt oss att nåt som ser fruktansvärt oaptitligt ut faktiskt kan vara gott. Vi skulle grädda våfflor ikväll som lite fredagsmysigt (läs mamman hade total brist på fantasi) o storhönan kom med den briljanta idén att ha blåbär i.

Man har ju hört i filmer om blueberry pancakes typ så varför inte? Smeten blev roligt blå o blåbären brände fast som satan i järnet men dom blev jättegoda. Storhöna såg lite skeptisk ut först trots att det varit hennes idé o ärligt talat jag med. Det såg ut som något som blivit glömt bakom en syltburk i kylen sen i somras. Färdiga blev de alldeles grön-blå-turkosa.

Kanske inte syns så bra på bild men färgen var verkligen skrämmande, men vi åt o var nöjda, dom var jättegoda tack o lov....

1 kommentar:

Jag skaffade mig en PT sa...

Fast nog syns det att de är lite grönaktiga nog. Toppen att de vågade käka våfflorna!