måndag 19 januari 2009

Manlig emergency

Första dagen i skolan idag efter juluppehållet. Kändes jättekul faktiskt. Mannen var hemma med ungarna så jag slapp stressen att ha dom länge på dagis. Strax innan dagen var slut så ringde han min lilla man på mobilen. Eftersom vi satt i en diskussion så kunde jag inte svara men skickade ett sms strax efter.

Jag skrev Var det viktigt

JA, skriver han. Genast börjar tankarna fara lite lätt. Vad har hänt? Vem har gjort illa sig?

Vad? skriver jag

Ring! skriver han

Jag smyger ut vid ett lämpligt tillfälle (lite pinsamt ändå) o ringer snabbt. Medans signalerna går fram ser jag framför mig hur barnen bråkat o puttats i trappen. Nån har näsblod, nån har tuppat av. Nån skriker otröstligt eller nån kan inte andas för nåt har fastnat i halsen. VARFÖR svarar han inte?

Efter ett par signaler svarar han. VAD VAD VAD är så viktigt, undrar jag?

Jo, han har sett att dom Guitar Hero på Ica Maxi för kanonpris just nu o han vill att jag köper på vägen hem för sen kan dom vara slut.
Inge blod, ingen död, inte ens ett stukat finger. Först förstår jag inte ens vad han pratar om. Vaddå TV-spel? Vad var det som var viktigt? Jasså det VAR tv-spelet.... Jisses....

4 kommentarer:

Malin sa...

Haha, det var inte snällt gjort, men guitar hero ÄR iof ganska viktigt ;-) :-)

Hittade hit till din blogg idag, ska fortsätta läsa den :-)

hönsmamman sa...

Hej o kul att du hittat hit, man blir alltid lika lycklig över nya röster =) Får väl försöka upprätthålla nån sorts standard =)

Jag skaffade mig en PT sa...

Det finns viktigt och sedan finns det viktigt...

Anonym sa...

Jamen, han e väl för söööt!