tisdag 24 februari 2009

Bilmodell "magisk"

Jag vill börja med 2 hedersomnämnanden nu. Utan inbördes ordning såklart.
Ett till min mamma som hade sina barnbarn (alltså mina barn) igår o grillade korv o åkte skidor o pulka hela dagen o hade det så där mysigt som vi hade det när vi var små. Själöv var jag iväg till Gävle på föreläsningar o introduktion till kursen "barns rätt o barns röst" hela dagen, och när jag kom hem så satt dom nöjda vid bordet o slevade i sig fiskbullar med spagetti. Hur man nu kan önska sig fiskbullar om man får välja helt fritt?

Det andra går till min söta syster som har lånat ut sin bil då min fortfarande står på verkstaden (o dessutom blir 7000 spänn dyrare utöver de första 8500 kronorna, YEY, vad livet är kul). Eller det är väl min systers sambos bil oxå då det ryktas om att han har körkort, men det är alltid hon som kör. Kanske är en kvinnlig gen i vår familj, vem vet. Och jag har ändrat mig beträffande bilköp. Jag vill ha en sån bil som dom har. Dom har en liten dator som räknar ut antal km till tom tank. I Mora tankade jag i så jag hade 480 km kvar till bensinstopp o när jag kom till Falun vilket är ca 10 mil eller nåt hade jag plötsligt 570 km kvar till tom tank. Är inte det en fantastiskt bil så säg.

Och för er som redan läser mellan raderna, vilket kanske inte är så svårt å andra sidan, så mår barnet i magen inte så bra. Vi väntar nu på svar på fostervattenprovet men det ser inte så lovande ut. Även om barnet inte har några kromosomavvikelser så verkar det sakna vissa organ. Tyvärr såna organ som är ganska viktiga dessutom. Så på sätt o vis har vi redan bestämt oss för att avbryta denna graviditet redan nu istället för att sitta på förlossningen i juli med ett litet dödfött barn o sprutande tuttar o hormoner överallt. Men vi inväntar lite mer svar innan vi bestämmer oss helt o hållet.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det är för att du kör så effektivt, om man skruvar på den lilla ratten lite så får man fram medelförbrukning och det är den som bilen räknar ut vad tanken ska räcka till. Så du körde väl helt enkelt så jävla bra att du drog ner förbrukningen så tanken räcker 10 mil till :P Men jag vet! Det ÄR en bra bil, tycker oxå ni ska ha volvo... :P

Anonym sa...

Vi fick alltid välja mat när vi var ensamma hos pappa, vilket med 4barn inte inträffade så ofta
vi 3 ädlsta ville alltid ha McDonalds men min yngsta bror bad om blodpudding!

Anonym sa...

Haha, blodpudding. Fast det skulle jag oxå kunna välja så det förstår jag *S*

Jenny sa...

Nej men, lilla, lilla stackars dig!!! Fy fan vad orättvist! Vad mer kan man säga? Jag tänker på dig, ska du veta iallafall!!! Och, på tal om mat, jag skulle vara tacksam för en önskedröm som innehåller fiskbullar: Billigt, enkelt och snabbt!!!

Anonym sa...

Det är inte riktigt sunt att välja det framför hamburgare bara så du vet!

Popprinsessan sa...

Det låter som en toppenbil! Det låter tyvärr inte lika toppen med bebisen, och jag är ledsen för er skull. Orättvist...

hönsmamman sa...

Sara: Jo sunt är just kanske va det är *S* beror ju på hur man ser det.

Flygvärdinnan o popprinsessan: Tack för omtankarna. Ibland blir det ju fel, det vet man ju. Dock tror man ionte att det ska drabba en själv.