torsdag 12 februari 2009

Idiotiska uttryck

Vem var det som myntade att "det inte var lätt att vara liten"? Det var fan så mycket lättare när man var liten vill jag påstå. Det är att vara stor som inte är så lätt (alla gånger).
När man var liten, eller ung, ja yngre iaf så fick man sms som löd ungefär så här: "Åh han har inte ringt, fast det var 4 timmar sen vi sågs. Ska jag ringa? Vad ska jag säga?"
eller: "Tror du han kommer ihåg mig (sen i lördags. jag vet inte varför man som ung trodde att alla gick runt med guldfiskminne), ska jag sms:a? Vad ska jag skriva?
eller helt enkelt: "Han vill gå på bio. Vad ska jag svara?"

Många frågade mig för dom tyckte jag kom med så bra svar, så jag fick ofta diktera ihop svar o fyndigheter. Nu när man är vuxen låter det ungefär så här: "Shit, jag skall vara i familjerätten om 2 timmar. Vad ska jag säga?"

Inte fan vet jag! Det var lättare o va liten!

3 kommentarer:

typBaeckman sa...

då använder du uttrycket det var bättre för istället!

typBaeckman sa...

då använder du uttrycket det var bättre för istället!

hönsmamman sa...

Ja, det e ett bättre uttryck. Dessvärre brukar man bli klassad som kärring om man använder dte bara för att det endast e gamla som använder det uttrycket *S*