tisdag 10 februari 2009

Taskig tajming

Se det positivt, andas o räkna till 10. Eller varför inte till 20? Imorgon skulle bilen in på verkstaden o då passade barnen på o bli sjuka ikväll. Tar felet en halvtimme o fixa är det ju lugnt men flera timmar eller ett par dar blir det värre. Då får jag väl boka ny tid, men annars kan jag ju känna mig lite lyxig som slänger in bilen, springer o handlar lite sjukmat (dvs cola, glass o plättar) o sen bara tar bilen hem fixad o klar 30 minuter senare...

Men om vi nu ska se det positiva i det hela (annars blir vi tokiga) så...

* Nästa vecka har jag absolut inte tid o va hemma med sjuka barn så hellre denna vecka

* Om jag inte kan lämna in bilen, behöver jag heller inte betala med alla mina pengar som vi har kvar just nu, och då kanske vi kan äta mat resten av månaden

* Vi får se film o äta glass hela dagen imorgon o slipper gå ut i -20 grader utan dåligt samvete

Inga kommentarer: