torsdag 5 februari 2009

Klapp klapp o ljusen tänds

Är Dora egentligen bra kan man undra. Barnen lär sig en massa engelska o det är ju bra förstås. Barnen lär sig att man inte ska stjäla o det är ju bra förstås. Men häromdagen så kom vi upp från källartrappen. Storhöna gick först o jag bar på lilllhöna och en ganska full o tung matpåse från ICA. Dörren var stängd och jag hade ingen möjlighet att öppna den med storhönan ivägen.

Men vad händer när jag ber henne öppna den? Jo, hon lägger händerna mot dörren. Jag säger att hon måste trycka ner handtaget. Nej mamma, säger hon, vi måste säga push. För så gör Dora o då öppnas alla möjliga dörrar o grindar. Vi skulle behöva ett sånt där högteknologiskt hem som kommer finnas om en sisådär 1000 år för att leva upp till det Dora förmedlar. Fast det hade varit skönt. Push o dörrar öppnas, close o dom stängs. Perfekt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha vilken sötnos:)

Hittade hit via fl, och vill passa på att önska trevlig helg!

Kram Jenny

Anonym sa...

Tack o trevligt att du tittade in. Önskar en trevlig helg till dig med.
Våran har väl varit lite upp o ned men det kommer nog nåt inlägg om det om en stund är jag rädd *S*