måndag 9 februari 2009

Sälja min story?

Ytterligar ett pris jag är nominerad till ikväll är det stora pedagogpriset. Om inte annat så vore det en historia värd en deal hos Henrik Lange. Ikväll när hönorna låg i sina sängar o gonattsångerna var sjungna o sagorna lästa o lillhöna redan somnat så frågade storhöna lite försiktigt:

- Du mamma, när du åker till sjukhuset o doktorn ska hjälpa dig att ta ut bebisen, vad säger han då?
- Han säger Hej, hej, nu ska vi ta ut bebisen... (jag fattar inte riktigt vad hon menar men det hoppas jag ju att doktorn säger såklart)
- Men vad säger han sen då?
- Sen säger han Oj, vilken fin bebis du fick. Nu kan du åka hem.
(vilket jag verkligen hoppas han säger)

Kort o koncist, så vill jag ha min förlossning. In, ut, nu kan du åka hem *S*

Inga kommentarer: