fredag 20 februari 2009

Oj oj oj, nu händer det grejer

Måste berätta om värsta spännande grejen som hände oss idag mellan Falun o Rättvik. Vi var på väg hem från ett ultraljud (dock inte lika spännande tyvärr, men det tar vi en annan gång) och mellan falun o rättvik är det mycket skog. Lång väg o mycket skog. Då jag är en sån ansvarslös människa som gärna kör lite för fort lite för ofta om tillfälle ges, låg om jag ska erkänna lite över fartgränsen. Men bara lite. Fast enligt min man mycket, men han har inget körkort så han var nog fartblind. Dessutom undrade han om jag gasade med högerfoten, så hans uppfattning kan ni strunta i o så kan ni välja att tro på mig när jag säger lite för det var inte mycket.

Iaf var vi ensamma på vägen o helt plötsligt blir vi omkörda så där så man riktigt känner hur hela bilen hoppar till. Nån idiot kommer i fan så mycket högre hastighet än mig o kör om i ett enda stort snöröksmoln. Vi hann inte ens reagera så var han om. Sen ser vi att det är en polisbil vilket gör att man automatiskt tänker "skit" (iaf om man är mig o vet att man ofta ligger över fartgränsen mer som regel). Inser snabbt iofs att en polis i den hastigheten har antagligen annat att tänka på än att jag kör för fort som tur är.

Ett par hundra meter längre fram möter vi en ambulans i samma hastighet fast åt andra hållet, o sen ser vi polisbilen göra värsta handbromsvändningen för att sätta efter ambulansen. Inte utan att man blir lite uppspelt för nu händer det grejer á la värsta biljaktsscen i Hollywood. Men mannen o jag filade ihop en egen liten historia eftersom vi omöjligt kommer få reda på vad som hänt. Vi tror så här: Strax innan vi blev omkörda av farbror blå så mötte vi en liten minivan som sladdade in o stannade på en parkeringsficka. I den bilen satt säkert en kvinna som kände att hon inte skulle hinna ända in till BB innan barnet kom. O aningen var polisen tillkallad för att eventuellt bana väg för ambulansen, eller så var bilen kapad av en tjuv (med den gravida kvinnan i) vilket gör att polisen var på tjuvjakt o ambulansen på barnuppdrag. Vad tror ni?

Inga kommentarer: