måndag 3 december 2007

267

Lyset på bilen har gått så jag tänkte att jag skulle ge mig på att byta skiten. Jag hade min far som är gammal bilmekaniker till hjälp. Det var rejält trångt om plats så varför det ska vara "karlgöra" fattar jag inte när man behöver små nätta pianofingrar. Det var knappt så jag fick plats med handen men vi fick ut lampan med lite möda och åkte till macken för att köpa en ny. 267 jävla kronor kostade dom. HUR kan 2 små glödlampor vara så dyra? 133,50 styck. Ett 10-pack på Ikea kostar 19 spänn! Visserligen inte samma lampor men ändå... Men iallafall, jag kunde ju inte gärna åka omkring med släckta lysen längre så det var bara o betala o vara glad.

Sen när jag skulle sätta tillbaka den kände jag mig lite korkad över att jag inte kollat noga hur den lilla metallbygeln skulle sitta. Den kunde ju bara sitta åt 2 håll men inget verkade passa. Men vad har man inte instruktionsböcker till tänkte jag o började bläddra efter en liten bild eller nåt. Så här stod det:

I de flesta fall är det inte längre möjligt att byta ut lampor utan att behöva montera ur andra bildelar. Detta gäller framförallt glödlampor som bara nås från motorrummet. För detta krävs fackkunskap. Låt därför en Volkswagenverkstad genomföra bytet eller anlita en fackman.

Men om man nu redan varit där o pillat, kan dom inte bara tala om hur det ska vara? Det var ju liksom lite för sent redan... Vi tog en middagspaus o sen det dags att lägga barnen så mannen var ute och försökte leka manlig o stack ner huvudet under huven och lyckades faktiskt *haha* så fackman - pyttsan! Fuck the fackman. (My man is a real fuckman tänkte jag skriva men sen kom jag på att svärmor är en flitig besökare så jag avrundar nu *S*)

Inga kommentarer: