tisdag 18 december 2007

Alfons

Jag har tänkt på den där annonsen hela dan nu o jag hoppas att hans egen fru svara, hade inte det varit kul?

Jaja, anyway - idag har jag haft Alfons här på besök (hoppas jag bara på besök).
O Alfons är ingen hemlig älskare eller så utan helt enkelt Alfons Åberg. O ni som kan era barnsagor vet att när Alfons ska lägga sig så har han glömt att borsta tänderna, sen är han törstig (fast en storhöna var hungrig istället hur man nu kan vara det efter 2 flaskor välling), sen skulle det sjungas o klias på ryggen o sen kissas o sen klias lite till o när hon nästan nästan somnat ja då skulle det bajsas. Sammanlagt tror jag det tog 2 timmar o 10 minuter o lägga båda barnen. O nu sussar de sött i mammas stora säng båda två =)
Storhönan brukar ju inte vilja somna med sin mamma längre men när klockan drog iväg så sa jag helt enkelt (säkert väldigt opedagogiskt) att nu orkar jag inte mer, nu går jag o lägger mig men du får sova var du vill.
Jag la mig i min säng o efter trippade en storhöna som somna mer eller mindre innan huvudet landat på kudden. Perfekt o så slipper jag upp o hämta henne sen inatt.
Så ni får ursäkta mig men nu ska jag krypa ner i min av barn redan uppvärmda säng o lyssna på deras andetag en stund innan jag somnar =)

Inga kommentarer: