fredag 21 december 2007

aaaaaabsolut förbjudet

Tänkte kontra Storhönans träffsäkra kommentarer á la du måste tro på dig själv med en kanske lite mindre välplacerad.. Som bakgrund kan nämnas att vanliga "nej" duger inte längre här hemma. Antingen så hör hon mig inte, förstår mig inte eller så skiter hon bara helt enkelt i vad jag säger. Jag skulle tippa på det sista. Så när jag verkligen menar nej så har jag börjat med "absolut inte" och "aldrig någonsin" för att göra ett nej till lite mer nej. Så när jag dukade fram frukost idag så lät det så här

- nu får du komma och sätta dig
- nej, jag ska aldrig någonsin komma...
- nehej, varför det då
- jag ska se masken

(masken går varje dag halv 9 på barnkanalen)

När masken var slut så kommer hon o sätter sig och stirrar på sin smörgås.

- ska du inte äta smörgåsen, säger jag
- nej, det är absolut förbjudet, säger hon

Skitunge *S*

Inga kommentarer: