torsdag 13 december 2007

Gissa ålder

Det är lustigt det där med åldrar. Funderade igår när jag egentligen skulle sova o slicka mina sår. Jag har jättesvårt att se åldrar på folk. Även på barn fast jag jobbar med barn. Jag tycker själv inte att jag ser ut som 30 o inte heller mina jämnåriga kompisar. Jag ser som sagt min mamma o svärmor som 35 o för att jag ska gissa på runt 50 ska man nästan vara gråhårig. Enda gången jag har någorlunda rätt är på barn i 10-12 årsåldern. Kommer fortfarande ihåg att standard-hat-kommentaren på krogen när man frågade hur gammal nån var var: Gissa? Så jag gissade på 87 eller 14 =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om Kjelle är ute och kör bil och någon annan bil beter sig underlig, så brukar han säga att det är väl en gubbe bakom ratten, och så går det upp ett ljus att han kanske oxå är en gubbe!
Fast man tycker inte själv att man åldras, bara alla andra!

hönsmamman sa...

hehe, fast ja tror det är så på riktigt, alla andra blir nog äldre men inte vi ;-)