måndag 24 december 2007

Operation hemlig

Tänk vad roligt det är att vara vuxen ibland. Igår när hönorna somnat så tassade jag in o knölade ner 2 paket i raggsockorna som vi hängt upp så fint på sängkanten. Jag kommer fortfarande ihåg hur JAG låg o väntade på att nån skulle stoppa ner i MIN strumpa. Jag visste nog kanske att det inte var hustomten men eftersom mamma o pappa vägrade erkänna tänkte jag varje år att i år - då - ska jag ta dem på bar gärning! Så man låg o låtsades sova o lyssnade efter ljud.. Problemet bara när man är 7-8 år o låtsas sova är att man oftast somnar ganska fort, så nåt stort genombrott i avslöjandet gjorde jag aldrig.

Men igår när jag smög ut nästan fnittrande så kände jag mig så vuxen o hemlighetsfull (eller full av hemliga svar), undrar om mina föräldrar kände likadant?
Och ni skulle sett Storhönans ögon imorse när hon packade upp sin pippifigur. Stora runda ögon som knappt blinkade. HUR kunde tomten veta att hon gillade Pippi så?? Hon blev så glad o har ännu inte släppt den *S*

Inga kommentarer: