lördag 29 december 2007

Träskmonster


Idag har vi haft en sån himla härlig dag. Inte trots vädret utan enbart på grund av vädret. Många skulle ha sett rusk o grått o blött o tråkigt, men storhönan såg vattenpölar o en ypperlig chans att få inviga sina nya gummistövlar. Själv såg jag en chans att få göra absolut ingenting medans lillhöna sov o storhöna roa sig själv, så fort på med alla kläder, in med lillhöna i vagnen som somnade på 2 röda o sen letade jag upp stortjejen som hade försvunnit i skogen nånstans. Hon klättrade o stånkade o stönade o var fullt upptagen med jordens största pinne. Jag har hört nånstans att nån forskare byggt upp en hinderbana för en 2-åring o sen en motoriskt sett likadan bana för en idrottsman. Gissa vem som tröttna först? Jag är inte förvånad. Sen hamnade vi i bäcken båda två och efter ett tag märkte jag att min dotter fått sällskap av en annan tjej i ungefär samma ålder.. Inte kunde man tro att den tjejen var 30 år o 2-barnsmor *S*
Så vi har plaskat o slaskat o byggt fördämningar. Vi har kastat sten o skrattat åt plumset och vi har låtit löv segla med strömmen. Vi har haft urkul hur länge som helst o mycket fick hängas på tork... Kändes som om vi var träskmonster som letat sig upp till ytan. Sen fick jag sms av en kompis som var på coop med 48.000 andra människor, hade letat parkering i en halvtimme o fick lov att köa till o med till pantmaskinen. Då kände jag mig genast ännu lyckligare *S*
(sorry vännen, men din olycka är min lycka, iallafall idag, hoppas du får en trevlig helg)


Inga kommentarer: