fredag 21 december 2007

Alla till Orsa

Det har blivit lite mycket barn på sistone men det kan inte hjälpas, jag har trots allt barn o så mycket annat händer inte här ute i skogen... Måste bara skriva om häromdan då vi skulle laga köttfärssås. Jag tror att iaf en i min lilla trogna skara av bloggläsare kommer att känna sig träffad (o med ett stick i hjärtat hoppas jag hon får en otrolig lust att packa alla sina o familjens tillhörigheter, ringa mäklaren o flytta hit). Alltså - jag o storhönan skulle göra köttfärssås. Av nån konstig anledning så äter hon inte om hon inte har hjälpt till. När vi står där o häller i grädde o rör om som bäst säger hon:
- Sån tycker Marianne om, mamma.
- Ja, sån tycker hon om.
- Då kan hon äta här, mamma
- Ja, fast inte idag vännen, hon bor så långt bort nu.
- Jag vill det nu, mamma.

Så, känn dig träffad o packa pick o pack nu!
Sen har jag bara en vän kvar att tjata upp hit till köldhålet.
Idag har bilen iallafall fått motor- o kupévärmare så det blir skönt =)

Inga kommentarer: