torsdag 20 december 2007

Kasta pärlor för pepparkaksgubbar?

Idag är det helt o hållet min kära syster ysters fel om jag aldrig går ner i vikt. Hon har blogg-abstinens o jag hade inte bloggat idag, fy mig... Efter 4000 steg på min super duper turbo tramp o klamp o 1 vällingbarn omsövt senare så tänkte jag att jag bloggar väl då o låter dom sista 1000 stegen bli en annan gång.
Eftersom (som jag oxå sa till syster) det inte händer nåt i min så annars spännande tillvaro just idag så föreslog hon en Hön-kommentar o det passar iofs ganska bra för hon var lite lustig idag när vi skulle gå o lägga oss..

Det övas ju flitigt på förskolan nu allehandda julsånger o hon har fastnat för pepparkakegubbarna men hon kan bara början så hon låg i sin säng o sjöng "vi komma, vi komma, från peppakakeland" om o om igen.. Jag försökte (faktiskt pedagogiskt denna gång) säga att hon sjunger jättefint men nu är det stängöga som gäller o det snabbt för nu vill mamma ner o träna *S*
Hon tog ett djupt andetag o sen var det dödstyst i 2-3 sekunder sen hörde jag hur hon viskade: "varför ska du kasta pärlor för svin. Du du du du"

Och då måste jag tillägga då att detta är ingen låt som jag går o vrålar hemma på högsta nivå dagarna i ända. Vi har inte ens radion på hemma men hon har säkert hört den i bilen en hel del gånger.. Varför den kom upp i hennes huvud just nu ikväll har jag ingen aning om.. Sen kramade hon om min hand o somnade o jag satt där o försökte hålla mig för skratt *S*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahah

Hon träffar ganska rätt !

hönsmamman sa...

ja, hon träffar bra rätt ibland o ibland helt fel men det får bli en annan blogg ;-)