onsdag 19 december 2007

Best of...

Jag har egentligen ingen som helst aning om detta är kul för någon annan än mig själv egentligen?? Kanske bara en mamma (eller pappa) kan dra på smilbanden åt knasigheterna som kan komma ur en 3-åring.. Men iaf, för pappalappan som varvar ner efter jobbet med kaffe o bloggläsning så blir det citat från veckan som gått vare sig ni andra vill eller inte (hur många "andra" som nu läser min blogg?).

Storhönan älskar att roa sin lillasyster. Nästan lika roligt som att göra livet surt för henne. Att åka kana som ni sett är enkelt o alltid roligt så häromdan sa hon till mig

- Ska jag åka kana så Virus skrattar?
- Ja, gör det, sa jag. O så åkte hon varpå Lillhöna småler lite.
- Men mamma, säger hon då. Du måste ta ut nappen så Virus kan skratta åt mig ju!

Sen har vi ytterligare ett slående citat från fischer price då. Som alltid efter att ha sett den filmen kommer hon ner med nåt riktigt klokt på lut. Denna gång stod jag i köket o undrade varför vi alltid har så svårt att komma på nåt vettigt, nyttigt, roligt o gott o äta till middag? Känns som om vi alltid kör gamla vanliga trista matlistan. Ett under att barnen står ut med min matlagning - jag gör världens tristaste mat. Då kommer storhönan o lyser upp min dag med ett rungande:

-Du måste tro på dig själv mamma!

Blir man inte glad så säg? Hon lyckas liksom alltid placera dessa kommentarer dessutom nästintill perfekt..

Inga kommentarer: