lördag 15 december 2007

Dummus idiotus

Detta utspelade sig på en närliggande mack idag (o det är inget ljug, det är helt sant) där jag hade svängt in för att köpa Ice Remover. Denna spray är min nya bäste vän i dessa vargavintertider. Innehåller säkert en massa farliga saker för man kan inte spraya o andas samtidigt men isen smälter bort framför ögonen på en o det duger för mig. Nåväl, i kassan frågade jag om han inte hade en liten smal isskrapa (jag har inte bara begåvats med rutor som måste skrapas utvändigt utan jag måste även skrapa insidan av rutorna). Han tog fram en vanlig fyrkantig varpå jag berättade att jag hade en sån men även den har svårt att få insidan fri.

- Men insidan ska du inte skrapa...
- Jo, men annars ser jag ju inget.
- Ja, men du ska inte behöva skrapa insidan.
- Nej, det låter ju trevligt men nu behöver jag det av någon anledning.
- Men då har du nån fukt i bilen som fryser på då?
- Ja, kanske, jag vet inte.
- Men det ska du inte ha. (nehej, det menar du inte)
- Nej men nu har jag det så jag behöver få bort isen. (börjar bli lite lagom småirriterad. Sälj bara den förbannade sprayen till mig)
- Sätt på kupévärmaren över natten då.
- Men jag har ingen kupévärmare (även om jag inser att jag borde ha en), hade ja haft en då hade jag ju inte behövt få bort is från insidan antar jag...
- Nehe, men då är det bästa ett varmgarage så kan du låta dörrarna stå öppna.
- Tror du jag hade behövt skapa vare sig utsida eller insida om jag hade haft ett varmgarage?

Sen sträcker jag fram pengen under näsan på honom för att han skulle ta betalt nångång så jag kunde komma därifrån... Varför tror han att jag inte skulle ha bilen i ett garage om jag hade haft ett?

Inga kommentarer: