torsdag 6 december 2007

Jag har varit otrogen

Idag har jag varit så där husligt hemmafrulig... Mina gardiner som jag beställt på postorder (ja, ni hör ju hur det låter - det går fort utför med mig, kanske för att jag snart fyller 30 eller så är det för att landet har slagit klorna i mig) kom äntligen idag så nu har köket fått färg o det är så mysigt för nu ser det ut som ett riktigt kök.. Kanske ska man ge sig på att börja laga husmanskost också?
O baka bröd? Safta o sylta kanske? Lägga in gurka o rödbetor o gud vete fan allt som äkta hemmahusfruar gör... Vid närmare eftertanke tror jag att jag fortsätter skylla på mina barn o gör roliga saker med dem istället. Det lät jobbigt i stå i köket hela dagarna.

Idag övergav vi lilla Orsa med sin öppna förskola fylld av - ja, just det - INGEN o begav oss till Mora. Där kryllade det av ungar o båda hönorna stormtrivdes. Fart o fläkt o det blev sång o hopp o studs o en o annan gipshand också.


Inga kommentarer: