fredag 21 december 2007

Försmak

Idag fick man en försmak då av vad som komma skall.. Usch...
Storhönan hade blivit lånad av en mormor o dom skulle handla julklappar o gå på fik.. Så jag o lillhönan skulle få en liten skön stund för oss själva i lugn o ro. Jag tänkte att det är kanske lika bra att öva nu när stortjejen ska börja på dagis efter nyår på att vara utan henne.

09.30 Storhönan pussas o vinkar hej då

10.00 Börjar kännas tomt o tyst

10.30 Lillhöna äter lunch o undrar var hennes syster är, hon tycker nog också att det är lite konstigt...

11.00 Lillhöna somnar

11.02 Jävlar vad tyst det är

11.04 Är det nu jag ska ta det lugnt o njuta??

11.10 Nu står jag inte ut, vad ska jag göra??

11.30 Äntligen, lillhöna vaknar. Alldeles för tidigt men ändå, nåt att sysselsätta mig med.. Men hon är grinig. =(

12.00 Var ÄR min storhöna? Hur länge ska de vara borta? Har det hänt nåt?

12.30 Tystnaden är total.. Ingen o prata med. Jo, lillhönan såklart men man får inte så mycket svar där. Märker att med stortjejen pratar man med hela tiden, hon känns mer som sällskap än lilltjejen.

13.30 Storhönan kliver innanför dörren o som jag har saknat henne. Och 4 timmar kommer bli 5 timmar 3 dar i veckan. Hur ska man stå ut? Men jag gör det för hennes skull. Hon vaknar varje dag nu o säger att hon vill åka till förskolan o leka med barnen o hoppa o springa så det vore egoistiskt att ha henne hemma enbart för att jag får långtråkigt...

Inga kommentarer: