söndag 30 december 2007

Miss Lyckad?

Det är tur att han är snygg... Han ligger lite på nåder =)
Varenda kväll så tjatas det om vad vi ska äta. Kan vi inte hitta på nåt gott? Nåt nytt? Nåt som inte är tråkiga köttbullar? Men egna förslag är det inte gott om...
Så när jag äntligen hittar nåt som jag tycker låter relativt gott o dessutom är ganska enkelt så muttras det från soffan "inte en enda sak i det här receptet låter gott". Tacksamt va?? Till efterrätt hade jag gjort en kladdkaka men eftersom jag tappat bort receptet så gjorde jag som jag trodde att jag kom ihåg att det skulle vara. Den blev inte så lyckad. Den smakade väl bra men blev inte så kladdig. Lite för mycket mjöl kanske eller nåt men åter till maten... Maten doftade gott o maken - mitt hopp o min glädje - åt med god aptit.. Lustigt va?

Sen säger han:

Men du har alltså misslyckats med en kaka som ska vara misslyckad redan från början?

Men efter onda ögat så tillade han:

Det måste vara för att du är så perfekt att du inte kan göra nåt som ska vara misslyckat...

Det är tur att han är snygg =)

Inga kommentarer: