tisdag 18 december 2007

Match-making

Inte för att jag läser kontaktannonserna (jag är ganska nöjd med det jag har) men de är placerade nära avdelningen för "förlorat" som jag läser o hoppas inte hitta en efterlysning på vår nya katt. Men ibland blir man lite full i skratt över vad människor söker...

"Kanske har du liksom jag inte fått vad du förtjänat i ditt äktenskap? Man söker diskret kvinna för träffar dagtid i veckorna.."

Den är ju snygg!?! Men om man tänker överlag, kan inte den som sitter o publicerar alla dessa annonser tussa ihop dom som annonserar? Den där mannen som gillar promenader med kvinnan som söker sällskap här i livet osv.. Som i skolan när man skulle dra ett sträck o para ihop ord från vänsterspalten med högerspalten. Det är ju ungefär lika många män som kvinnor som annonserar.. Bara en tanke, sen kan ju annonsen stå kvar ändå för utomstående som inte vågar annonsera =)

Sen har jag tänkt på en till grej med det här med dating. På alla reklamer för match-making så är killen o tjejen så väldigt snygga. Tror inte att dom egentligen skulle ha så svårt att träffa någon? Dom måste ha en bra taskig personlighet då? Nu säger jag inte att fula människor inte kan hitta en partner för egen maskin och att alla snygga aldrig har problem att hitta nån men ändå, jag skulle vilja veta hur stor % av alla som använder sig av datingservice som är så snygga som reklamkillen/tjejen?

Inga kommentarer: