tisdag 3 mars 2009

2:a Mars

Ni väntar på en uppdatering kan jag tänka mig.
Jag kan bara säga att allt gick bra ändå trots omständigheterna.
Jag fick mina första omgång tabletter strax före 9 o sen var det bara att vänta.
På TV hade jag att välja mellan TVShop, tvins (samma produkt typ dock) och Oprah som diskuterade det kvinnliga könsorganet, så inget av dom alternativen var särskilt lockande.
Boken om graviditetens möjligheter fick oxå stanna i väskan. Jag läste ut min "blod och död" o är väl ingen bok jag rekommenderar varmt men OK om man inte har bättre för sig.

Började med ett suduko när jag kände att jag började få ont vilket var helt i sin ordning, gick ju liksom inte riktigt att undgå, det visste jag ju. Vid halv 1 började det bli riktigt jobbigt men långt ifrån outhärdligt. Andra barnet kom ju utan smärtlindring så jag borde väl inte klagat, men lillhöna levde ju åtminstone. Så jag ringde på klockan o en sköterska sa att hon skulle säga till läkaren om en spruta. Hon kom inrusande med en värmekudde som jag kunde ha medans hon gjorde iordning sprutan. Jag sa till henne att det kändes som om nånting brast. Knäppte liksom till o ilade till. Kunde ju varit en hinna eller vad som helst o eftersom jag inte hade nåt vatten var det ju inte lätt att känna mer än hinnan om vattnet skulle ha gått, sa hon.

Iaf så lindrade värmen bra, nästan läskigt bra för när hon kom tillbaka 2 minuter senare hade jag inte ont längre. Men jag orkade inte bry mig så jag fick sprutan ändå. Trodde ju att jag skulle bli kvar en stund till. I efterhand vet jag att det var för att allt redan var klart. Allt var över. Hon hade samtidigt tagit med sig andra omgången tabletter (oftast händer det grejer efter 3:e omgången sa hon) men när jag vände mig om så kom lilltjejen ut. Behövde inte sövas o skrapas vilket var ganska vanligt ändå tydligen att man behövde.

Sen efter en stund fick jag in min lilla bebis o hon var faktiskt väldigt söt trots allt. Man såg att hon inte såg riktigt normal ut förstås men ändå var hon ju min lilla, lilla bebis. Med sina små pyttetår o lilla pyttenäsa. Allt i ett miniformat. Nu kommer hon kremeras o läggas i minneslund.

Jag vet att det är många som tänkt på mig, både vänner o familj men även människor från olika forum som jag aldrig träffat, och alla omtankar värmer gott så jag tackar alla nu i en stor kollektiv KRAM.

9 kommentarer:

Malin sa...

Ja, tankarna stack iväg till er många många gånger under gårdagen.
Kram

Anonym sa...

Åh.. kämpar mot tårarna framför datorn och önskar jag hade saker att säga, saker att skriva. Men inget hjälper ju mot er smärta och vad ni går igenom nu. Tänker SÅ på er!
Stor kram Sarah (Sassa) från Allt för föräldrar.

Jag skaffade mig en PT sa...

Det är klart att hon var fin!

Usch, nu gråter jag också en skvätt...

Anonym sa...

JAg tänker faktiskt säga Grattis, du har blivit mamma igen och redan innan hon var född så tog det svåraste och det bästa beslut du kunde för hennes skull.

Klart hon var söt, hon har två vackra systrar.


Att vi tänker på er det vet ni

typBaeckman sa...

Du är så duktig.
Kram! <3

Linda sa...

Ohh, har tänkt på er så mkt! Nu kunde jag inte hålla tårarna tillbaka, det var så fint skrivet av dig. Vill säga grattis till flickan, klart hon var söt:) Synd att hon inte fick stanna kvar hos er!

Hela ankomstgruppen har hållt tummarna för att allt skulle gå bra, det var väldigt skönt att läsa nu att det gick bra, om det nu kan kallas bra?

Massa, massa kramar till dig!!
-"Dismonia"

Sus sa...

Åh..jag är så ledsen för er skull...

Anonym sa...

Tack för alla era kommentarer. Jag vet itne vad jag ska skriva men det känns, så tack... Får återkomma när huvudet hänger med igen.

Popprinsessan sa...

En stor kram från mig också...