lördag 14 mars 2009

Vuxna fläckar

Jag sover fortfarande inne i barnens rum. Inte för att jag frivilligt väljer det, utan för att jag prioriterar att få sova överhuvudtaget. Jag brukar börja kvällen med att smyga in i mitt o mannens sovrum. Sen brukar jag få springa lite fram o tillbaka o sen framåt 01 så brukar lillhöna börja gasta o skrika i sömnen att hon "kan själv" o såna saker. Så då brukar man få knalla in igen. det roliga är att det har ingen som helst effekt att hyssja o be henne sluta, men att säga saker som "jaja, varsågod" brukar funka bättre. Sen håller det där på nån timme om man har tur, 2-3 timmar om man har mindre tur (som i natt). Sen brukar det helt enkelt sluta så att jag inte orkar sitta kall o frusen på sängkanten, utan hellre kryper ner o bara ska värma mig en liten, liten stund o vips har jag somnat o sover som en stock tills det faktiskt är dags att vakna.

Men vad som faktiskt är lite av ett problem är ju att man som mittpart alltid hamnar i skarven. Med 2 barn som dels breder ut sig á la 14 st vuxna karlar, dels vill ligga så nära som det bara går gör det omöjligt för mig att hamna någon annanstans än i skarven i mitten.

Till o med när vi sov hos mormor i natt där jag o lillhöna låg på madrasser på golvet hamnade jag trots jättemycket plats precis i skarven. Hur bär jag mig åt? Hur lyckas jag?
Jag frågade min man (eftersom han vunnit TP igår så har han ju en viss allmänbildning tänkte jag) men fick svaret: Du är gift, du har barn - det är den våta fläcken i ett annat format bara. Den omvandlas liksom efter tiden o anpassas.

(reds anm: vill bara göra klart att jag egentligen inte har den blekaste aning om hur 14 vuxna karlar kan breda ut sig då jag endast delat säng med min man i hela mitt liv, men ändå...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja , dom är verkligen bra på bre sig i sängen dom små
Helt otroligt
Ena minuten har man någons fot i ansiktetet , nästa minut har man en blöja uppttryckt i nyllet
Sen kan man vakna att någon av dom ligger och flåsar en i ansiktet & kramar om en

Man har fått sina smällar av händer,fötter & armar

Har en 180 säng men ibland känns den som en 80 säng *S*

Anonym sa...

Tänk dig mig med 2 ungar på en finlandsbåt. Dom sängarna är inte breda =)