onsdag 25 mars 2009

Pensionsålder

Har pratat med min farfar. Dom firade bröllopsdag igår. Han var tvungen att rådfråga farmor lite över hur många år dom firade. Jag förstår honom. Han är 88 år gammal o har många år att hålla reda på. Jag kommer inte ens ihåg hur länge jag har varit gift utan att räkna efter ordentligt. Tur att jag har riktmärket att jag var gravid med storhöna under bröllopet, annars hade jag aldrig lyckats räkna ut rätt. Hur länge vi varit tillsammans har jag ingen aning om. 7-8 år kanske eller nåt.

Farmor o farfar däremot firade sin 64:e bröllopsdag. Det ni!
Sen när jag pratade med farmor o frågade hur dom tänkte göra nästa år, då äktenskapet gick i pension? Får man göra vad man vill då, undrade jag? Går man i riktig pension får man ju fortsätta leva men göra vad man vill på dagarna. Har man lyckats vara lyckligt gift i 65 år borde man ju också få fortsätta vara gift men göra va man vill på dagarna, eller hur?

2 kommentarer:

hundra23hundar sa...

det är länge det... =)_ Kom du ihgåg å ringa när han fyllde? :S

hönsmamman sa...

Ja, typ... Fast persoligen tycker jag det är mer kul o dra ut på firandet. O nån måste ju offra sig o ringa dan efter i så fall..