lördag 14 mars 2009

Sovit hos mormor

Nu är vi hemma från den stora sleep-overn. Storhönan var så inställd på att sova över att hon ville gå o lägga sig på en gång trots att klockan precis passerat 18 bara.
Och hur skönt det än hade varit så hade det inte funkat så bra antar jag. För att inte tala om hur tidigt hon antagligen hade vaknat dan efter om hon somnat 18.30?

Men vi drog fram Pippi Långstrumpspelet och lillhöna gick lite som hon ville fram o tillbaka med sin spelgubbe. Storhöna var intresserad i 2 drag ungefär o sen slutade det med att 4 vuxna människor satt o spela "tjolahopp". Eller 3,5 för jag var mer som en halv då barnen bestämde sig för att leka på övervåningen, och lillhöna känns ännu lite ostadig i nedförsbacke om man säger så. Men jag satt i trappen o svarade snällt på alla frågor jag fick. Svarade fel dessutom. Jag tror jag kom sist...

Men vi hade trevligt. Vi snacksade, spelade TP o bröt ihop i tröttrelaterat fnisser då o då.

Inga kommentarer: