torsdag 5 mars 2009

Tröttmössa

Igår hade jag smygit ner för att slöa en stund framför TV:n. Väntade oxå in mannen så jag kunde gå o lägga mig med vetskapen attt han var tryggt hemma o inte ute på stan o sprang med morasupportrar, som lyckats få honom ändra läggning eller nåt.

Men mannen kom hem - fortfarande Djurgårdare tack o lov men efter en stund så hörde jag tassande från övervåningen så jag gick upp. Storhöna hade vaknat.

- Mamma, varför är du nere?
- Jag ville prata med pappa lite bara.
- Men mamma, det är mitt i natten, du får prata med honom imorn, nu ska vi ju sova!

6 kommentarer:

Popprinsessan sa...

Ha, ha, vad gulligt!

hönsmamman sa...

Ja, o hon hade en väldigt myndig stämma dessutom. Jag skulleminsann inte vara uppe o ränna mitt i nätterna =)

Anonym sa...

Hm, har hon hört det någonstans tror du????

Det brukar ha varit i säcken innnan det kom i påsen.

/Sara

Anonym sa...

Vaddå säcken, nä nu tror jag du hittar på minsann ;-)

Anonym sa...

Hon kan ju har hört det på dagis också förståss :-)

typBaeckman sa...

Hihi, söt hon är :)
Vem är det som är mamman över vem måntro