fredag 13 mars 2009

Empatisökande

Blir inget längre bloggande idag heller då storhöna har bestämt att hon vill sova över hos mormor. Men hon vill inte sova själv, så ikväll bär det iväg för hela familjen till fredagsmys, chips o familjespels-spelande hos nämnda mormor. Kanske lite påskpyssel oxå när vi ändå är i farten att skapa lyckliga barndomsminnen.

Och nu har jag bråttom, har precis hastat ur en dusch innan jag ska hämta på dagis, så jag ska slippa stå blöt med tvål i ögonen o ropa "sluta bråka nu för jag kan inte komma o trösta er om ni gör illa varann när jag står i duschen". O på tal om tvål i ögonen så var jag så stressad att jag faktiskt fick tvål i ögonen.

Och jag vet att det finns folk som har det värre, folk som svälter o bor på gatan o sånt. Folk som inte ens har tvål, men jag tycker ändå att det finns ett visst utrymme för empati då min tvål är en så kallad "scrub-tvål" så jag hade inte bara tvål i ögonen, utan tvål med miljarder små vassa stenar i i ögonen.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Jag känner empati och jag känner mig inspirerad, jag tror en sån där tvål skulle kunna ge mig det perfekta arslet. Har du ingen sån där "Följ min blogg-knapp" på din blogg, så jag kan bli uppdaterad hela tiden om vad du gör och inte gör? Du verkar gladare också, det är bra!

hönsmamman sa...

Jo, jag är nog lite gladare emellanåt o man kan ju inte vältra sig i elände hela tiden, då skulle alla bara bli deprimerade av att läsa... Jag tror jag har nån som följer min blogg men hur hon bärt sig åt vet jag inte. Kanske kan fixa en snygg gadget som det så fint heter. Ska undersöka saken...