onsdag 25 mars 2009

98-0 till mig

Min dotter är ett pucko.
Varje dag den senaste veckan har vi lekt en gömmalek som hon tycker är fantastiskt rolig. Vi pratar alltså om hönan version liten nu. Leken går ut på att hon gömmer sig och att jag ska leta. Kurragömma helt enkelt.

Bara det att hon gömmer sig alltid och undantagslöst under täcket i sängen. Sen ropar hon:

- Mamma!
- Ja, svarar jag. Vaaaaar kan du vara?
- Under täcket i sängen...
- Ja, där var du ju.

Hur dum får man bli? Hon avslöjar sig ju varje gång. Jag vinner alltid.

4 kommentarer:

hundra23hundar sa...

haha, eller som när vi va hos maja när hon gömde sig genom att titta bort... :P en halv meter ifrån oss... hihihihi

hönsmamman sa...

Ja, haha, hon måste va lite pucko =)

typBaeckman sa...

Haha, Har väl lärt sig av stora syster!
Sist vi var där och var barnvakt lekte jag och Storhöna också kurragömma. Så fort man frågade vaaar kan du vara så svarade hon men här är jag ju. Och när lillhöna skulle vara med hoppade hon ju bara fram mitt framför en direkt. Och själv så var man ju lite snäll och räknade till tio lite långsamt. Men när storhöna räknade då gick det allt undan ska jag säga dig så man hann ju inte mer än runt knuten! :P

hönsmamman sa...

Haha =)
Du får bli snabbare helt enkelt ju