måndag 16 mars 2009

Nattprat

Lillhöna är ju inne i en ganska enerverande period där allt skall göras själv o allt är hennes o you name it! Till o med så pass att hon drömmer om det o skriker rakt ut i sömnen att "nej, själv" o "mina" osv...

I natt började hon gasta redan vid 1-snåret o för att inte Stora hönan ska vakna lunkar jag in o börjar mitt vanliga "ja, varsågod", "ja, gör själv", för hyssja henne går som sagt inte, då blir honvansinnig eftersom hon befinner sig nånstans mellan drömmen men ändå så hör hon mig verkar det som.

Men vad hon skrek inatt var "nej, min bajskorv" (undra vem som försökte ta den för det är inget scenario hon upplevt i verkligheten kan jag säga) Ännu sjukare lät det när jag hörde mig själv säga: "Jajaja, det är ditt bajs, varsågod"

Storhöna började skruva på sig o mumlade "nej, man måste koka äggen först". Kan hända att hon drömde om dom stackars råa äggen som blev dunkade i golvet då dom promt skulle skalas av en liten envis syster.

På sätt o vis är det rätt häftigt att få en inblick i deras inre. Vad rör sig i huvudet när dom inte själv får bestämma tankar? Vad är viktigt i deras värld? Bajs o ägg tydligen...

Inga kommentarer: