lördag 14 mars 2009

Äggfisar


Vi har målat påskägg idag oxå. Lite väl tidigt jag vet, men man ska passa på när man har tid för sen vet man inte. Dom har ju börjat lite på dagis o lillhöna var nog lite besviken att hon inte fick göra eget pyssel o inte leka med storhönas pyssel, så som den pyssliga, underbara mamma jag är lovade jag att skaffa fram lite eget påskpyssel i helgen.

Jag skulle ha flirtkulor, ögon, hattar o fjädrar. Jag hittade fjädrar. Så jag köpte ägg. Och ytterst speciella pennor att måla på äggen med. Dessutom tänkte jag att om jag kokar ett gäng så slipper dom slåss om äggen. Men äggen blev tydligen så fina att storhöna ville äta upp alla. Och även om hon tröttnade efter 2-3 ägg så krossade lillhöna resten så det var bara o skala o käka på. Så i natt tror jag inte min man vill ligga under samma täcke som mig...

Inga kommentarer: