söndag 22 mars 2009

Hjälpsamt?

Tänk vilka underbara barn man har som hjälper o stöttar sin mamma i sin värsta chokladkris nånsin. Idag på Dollar Store så hade den snälla mamman låtit barnen få köpa var sin chokladanka (det är ju snart påsk). En sån där stor ihålig sak ni vet, inslagen i folie. Väl hemma, skalad o delad frågar jag om jag får smaka (hade jag ju tänkt ut bra, eller hur?).

- Får jag smaka en liten bit.
- Nej
- Nej? Varför inte?
- Choklad är faktiskt bara för barn, du kan få ont i magen.
- Jaha *suck*

O eftersom jag respekterade mitt barns vilja sitter jag nu här chokladlös och hoppas på att lillhöna är lite mer givmild med sin anka när hon vaknar. Annars får jag väl välja att se det positiva i att jag ingen choklad fick o egentligen ingen ska ha, annars måste jag köra dubbla pass på löpbandet på måndag...

Inga kommentarer: